Виконання деяких професій пов’язано з відвідуванням ділових партнерів або просто робота на території чужого підприємства.
Хто ж в таких випадках несе відповідальність за ініціацію та проведення процедур у зв’язку з нещасним випадком на виробництві? Роботодавець постраждалого співробітника чи може роботодавець підприємства, на території якого такий працівник перебував?
Комісія з ліквідації призначається безпосередній роботодавцем потерпілого працівника. Встановлення обставин і причин нещасного випадку проводиться комісією в присутності представника роботодавця на території якого мав місце нещасний випадок.
Роботодавець, на території якого мав місце нещасний випадок має також інші обов’язки, зокрема:
- забезпечити надання допомоги потерпілому,
- забезпечення місця нещасного випадку,
- негайно повідомити про нещасний випадок роботодавцю потерпілого,
- забезпечити доступ до місця події та необхідними матеріалами, а також надати інформацію та всебічну допомогу комісії.
Але, роботодавці можуть домовитися між собою, що процедурою встановлення обставин і причин аварії займається роботодавець, на території якого мав місце нещасний випадок. Такі ситуації часто мають місце при роботі з агенціями праці, коли безпосередній роботодавець (агенція праці) при підписанні умови лізингу працівників обов’язок щодо забезпечення безпеки та гігієни праці перекладає на безпосереднього роботодавця (фабрику чи завод). Складену документацію, яка має відношення до нещасного випадку має бути передана безпосередньому роботодавцеві потерпілого працівника.