Після отримання інформації про нещасний випадок на виробництві роботодавець повинен створити комісію з ліквідації. Завданням вказаної комісії є негайне встановлення обставин й причин аварії.
До завдання комісії належить, зокрема:
- огляд місця пригоди, технічного стану машин, обладнання та інших технічних пристроїв, стану захисних пристроїв, а також вивчення умов виконання робіт та інших обставин, які могли вплинути на виникнення нещасного випадку;
- якщо це необхідно, складання ескізу або виготовлення фотографій місця події;
- отримання пояснень від потерпілого, якщо його стан здоров’я це дозволяє;
- збір інформації про нещасний випадок від свідків;
- проконсультуватися у лікаря, а в разі потреби висновки інших фахівців, в обсязі, необхідному для оцінки характеру і наслідків нещасного випадку;
- збір інших доказів, що стосуються аварії;
- визначення профілактичних заходів й пропозицій, зокрема, що випливають з оцінки ризиків на робочому місці, на якому відбулася аварія;
- надання зібраних матеріалів органу, що здійснює розслідування.
Результатом розслідування є підготовка протоколу нещасного випадку, згідно з типовою формою. Комісія на складання протоколу має 14 днів з дня отримання повідомлення про нещасний випадок. Якщо внаслідок законних перешкод чи труднощів комісія не можете скласти протокол у відповідності до передбачених строків, то комісія має обов’язок пояснити чому терміни не дотримуються як працівнику так й роботодавцю.
Також комісія має обов’язок вручити роботодавцю підготовлений протокол разом з усіма документами та ознайомити й вручити його потерпілому працівнику.
Можливо, якщо працівник заявить свої заперечення, то роботодавець може зобов’язати комісію доповнити або виправити протокол.